35 LAT ♥ DO DYWANIKÓW – HISTORIA MARKI GRUND, CZĘŚĆ 5

Przedstawiamy ostatnią część historii rodziny i marki GRUND z okazji 35. urodzin. Jest to raczej zapowiedź kontynuacji niż zakończenie.

↩︎ Wróć do części 4.

Jest rok 1990. Państwo Grundowie właśnie założyli firmę produkującą dywaniki łazienkowe. 35 lat później ta sama para obserwuje, jak ich najstarszy syn Jiří kieruje odnoszącą sukcesy marką GRUND. Historia marki GRUND to spełnienie marzeń wielu przedsiębiorców. Powstała na fali euforii lat dziewięćdziesiątych, kiedy wydawało się, że wszystko jest możliwe. W przeciwieństwie do tysięcy podobnych firm rodzinnych, nie spoczęła na laurach. Działała i rozwijała się nawet w czasach, które nie były łatwe.

rodina-5_18122025_2

ZA WSZYSTKIM STOI RODZINA

To nie przypadek, że kultowe dywaniki noszą nazwę GRUND. Rodzina Grundów jest alfą i omegą wieloletniego sukcesu firmy. Wszystko zaczęło się w pustym pokoju po babci w małym domu, w którym mieszkała rodzina. Do Jiříego F. Grunda i Gražyny Grundowej od początku przyłączyli się synowie Jiří i Jan. Pracowali od rana do wieczora, siedem dni w tygodniu, a mimo to przez pierwsze dwa lata nikt nie otrzymywał wynagrodzenia. Kiedy jednak obaj synowie zaczęli wstawać wcześniej, aby przed pójściem do szkoły upewnić się, że w produkcji wszystko działa tak, jak powinno, Jiří F. Grund zdał sobie sprawę: „Jak bardzo są tym zafascynowani”. Rodzina, a wraz z nią marka GRUND, miała przed sobą świetlaną przyszłość.

rodina-5_18122025_3

LEPSZE I GORSZE CZASY

Pomysł produkowania dywaników, który zrodził się w głowie pani Gražyny, okazał się genialny. Po rozpoczęciu działalności firmy nastąpiły lata, w których produkcja ledwo nadążała za popytem, tak ogromne zainteresowanie wzbudzały dywaniki. Podczas gdy co drugi w takiej sytuacji zadowoliłby się tym, co ma, Grundowie nadal inwestowali w rozwój, technologie, design i tworzyli nowe kanały sprzedaży. Jednak kryzys, który rozpoczął się wraz z nadejściem nowego tysiąclecia, ich nie ominął. Konieczne było podjęcie szeregu trudnych decyzji, przekształcenie firmy, jej uszczuplenie i nadanie jej nowego kierunku. Kluczowe znaczenie miała właśnie niezależność od obcych technologii, własna produkcja, procedury, metody i wzory. I jeszcze jedna rzecz...

rodina-5_18122025_4

JESTEŚMY „JEDNĄ WIELKĄ RODZINĄ”

GRUND to dziś nie tylko nazwisko rodowe. To „jedna wielka rodzina pracowników”, którzy naprawdę lubią swoją pracę, jak pięknie podsumowała to jedna z pracownic i przypadkowo również pani Gražyna. Wzruszające są słowa pani Gražyny Grundowej, gdy wspomina pracowników, którzy pozostali wierni firmie nawet w momentach, gdy konkurencja próbowała ich pozyskać.

Pracownicy postrzegają to dokładnie tak samo. Kiedy w roku, w którym marka GRUND obchodziła swoje 35. urodziny, zapytaliśmy pracowników, czego życzyliby firmie na kolejne lata, najczęściej pojawiało się słowo: przyszłość. Ludzie życzyli dalszych sukcesów, sprawnego funkcjonowania, przyszłości pełnej zadowolonych klientów, ale także pomyślnego przekazywania firmy z pokolenia na pokolenie. My życzymy tego samego marce GRUND i rodzinie Grundów. Tego i odrobiny szczęścia, bez którego nie da się obejść w życiu.